2 Ağustos 2017 Çarşamba

Başlangıç

Blog yazmak fikri üzerine daha önce hiç düşünmemiştim. Sosyal medyada (!) bunca zaman bulunmuş olmanın getirdiği kaçınılmaz bir sonuçtu bu aslında. Yazıyordum işte... Blog niçin yazacaktım ki! Sonra hayatımı altüst eden bir şey yaşadım. Sosyal medyadan uzak durmamı gerektiren bir şey. Aslında itiraf etmek gerekirse sadece bir şey değildi. Sıklıkla yaşıyordum ben aynı şeyi. Neyse bu şimdinin bir konusu değil. Fakat şu kadarını bilin. Kimseye haber vermiş değilim, vermeye de niyetim yok. Esas meseleye geleyim.
Niçin yazmak istiyordum. Bu karşı konulmaz ihtiyaç nereden geliyordu?
Sizi hayal kırıklığına uğratır mı bilmem ama bunun çok basit bir cevabı var. Kendim için yazıyordum. Ne kadar basit değil mi? Pekiyi kendim dediğim kimdi ki?
Lafı dolandırmadan söylemekte fayda var. Kendim derken, yazı yazma ihtiyacını kendisiyle izah ettiğim "kendimi" tanımıyorum. Jung amcaya bakarsan müşterek şuur altına kadar uzanır bu iş. Eh böyle olunca da bir "başlangıca" yakışmayacağından burada kesiyorum. Hiç bir başlangıç kalabalığı sevmez.
Pekiyi yazma planım ne?
Öncelikle Elifba isimini verdiğim bir romanım olacak. Ruhî bir roman. Klasik bir tarzı olmayan ve belli bir kalıp derdi çekmeden tabii hallerimi bir kurgu içinde ele aldığım. İçinde hayata dair her şey var. Olay örgüsü ararsanız bulamayabilirsiniz. Şimdiden uyarmış olayım.
Diğer yazılar -ki fikir yazıları diyeceğim bunlara- ise Üstâd Necip Fazıl Kısakürek ve Salih Mirzabeyoğlu eserleri üzerinden bir kısım denemeler içerecek. Elbette yine kendi idrak seviyeme uygun olarak yazdığımı hatırlatmak isterim. Kısaca insanlığın fikir namına ortaya koyduğu, koyabildiği ne varsa ele almaya çalışacağım. Bu bakımdan bol bol dış dünyaya açılacağım. Tedarikli olmanızda fayda var. Aksi halde intibak etmeniz mümkün değil. Bu da ikinci uyarım olsun. Elbette keyfiniz bilir.
Sokrat dermiş ki; "Sorgulanmamış bir hayat yaşanmaya değmez!"
Haksız değil ama bunun kolay olmadığı bütün bir Batı Felsefesinin seyrinden belli.
Soru net beyler ve hanımefendiler... Hepimizin kendimize sorması gereken bir soru bu:
BEN KİMİM? VEYA SEN KİMSİN "KENDİM"?
Birinci yaklaşım Elifba'da..  İkincisi ise diğer FİKİR YAZILARINDA...
Öyle ise bereketli her başlangıç için olduğu gibi BİSMİLLAH diyor ve başlıyorum.
Başlangıç için bu kadarı fazla bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Anafor-1 Whatsapp Gurubu

[25/3 14:39] Abdullah Kuloğlu: Fakat ne durumda olursanız olun biz burada müfredatı adım adım takip edeceğiz. [25/3 14:39] Abdullah Ku...